Tanssiurheilun viestintä uudelle tasolle
Suomen Tanssiurheiluliitto ry (STUL) on tanssiurheilulajien Suomen kattojärjestö. Liitto edustaa suoraan tai jäsenjärjestöjensä kautta useita tanssiurheilulajeja, kuten vakio- ja latinalaistansseja, rock’n’swing-tansseja, breakingia, discoa, performing arts -tansseja ja pyörätuolitanssia.
Askel Sports vastaa laajasti STUL:n ulkoisesta viestinnästä. Päivittäisessä työssä pääpaino on sosiaalisessa mediassa ja mediatiedotteissa.
76 seuraa, niissä 11000 jäsentä
Lähtökohta ja tavoitteet
Tanssiurheiluliitto haki apua viestintäänsä aika- ja osaamisresurssien puutteen takia. Liiton viestintä oli sekalaista ja jäi muiden työtehtävien jalkoihin. Ulkoistetun palvelun avulla haluttiin saada viestintä uudelle tasolle.
Liiton tavoitteena oli aluksi saada kasvatettua sosiaalisen median kanavien seuraajamääriä. Pitkän tähtäimen tavoitteena on saada viestinnän avulla kasvatettua tietoisuutta tanssiurheilusta ja lisätä sitä kautta eri lajien harrastajamääriä.
25 prosentin kasvu seuraajamäärissä
Ratkaisu ja otetut askeleet
Kehitimme liiton viestintää luomalla selkeän visuaalisen ja sisällöllisen suunnitelman. Valitsimme myös yhdessä liiton toimijoiden kanssa tiedotuksen ja viestinnän painopistealueet. Erilaisten kampanjoiden kautta puhuttelemme harrastajia perinteisistä poikkeavilla tavoilla.
Ensimmäisen vuoden aikana seuraajamäärät eri kanavissa ovat kasvaneet. Esimerkiksi Instagramissa kasvu on ollut yli 25 prosenttia. Liiton viestintä on saanut laajasti kiitosta harrastajilta ja seuratoimijoilta.
Pitkäjänteinen yhteistyö tuottaa tuloksia
Asiakkaan kommentti
”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä toimintaan Askel Sportsin kanssa. Yhteistyö on helppoa ja mutkatonta. Kommunikaatio toimii, on ymmärrettävää ja rakentavaa.
Askel Sportsin osaaminen on nostanut liittomme someviestinnän ja tiedotuksen uudelle tasolle. Tason nousu näkyy jäsenistöltä saadun positiivisen palautteen määrän kasvuna.”
Pirjo Koivula
toiminnanjohtaja, Suomen Tanssiurheiluliitto