Markkinoinnin ja viestinnän työntekijä kansain­välisellä lajiliitolla

Kansainvälinen salibandyliitto eli IFF (International Floorball Federation) on lajinsa ylin kattojärjestö, joka on vuodesta 1985 organisoinut salibandyn kehitystä, kasvua ja merkittävimpiä tapahtumia.

Kolmen kuukauden mittaisen yhteistyön ydin oli kokoaikaisen työntekijän tarjoama apu monipuolisiin markkinoinnin ja viestinnän tehtäviin. Työ suoritettiin Puolan Wroclawissa järjestettyä World Games -tapahtumaa lukuun ottamatta IFF:n toimistolla Helsingissä.

Tärkeän ajan vahvistus

Lähtökohta ja tavoitteet

Kesällä 2017 IFF valmistautui olympialaisten näyteikkunana pidettävään World Games -tapahtumaan, jossa salibandy oli ensimmäistä kertaa varsinaisena lajina mukana. Edessä häämöttäneen näytön paikan sekä muutaman muun ajankohtaisen tehtävän vuoksi liitto halusi vahvistaa markkinointi- ja viestintätiimiään osaavalla työntekijällä.

Yhteistyön tärkeimpänä tavoitteena oli siten auttaa IFF:ää vastaamaan menestyksellä tilapäiseen markkinointi- ja viestintätehtävien määrän kasvuun. Päämääränä oli lisäksi tarjota liitolle markkinointiin ja viestintään liittyviä luovia ideoita sekä tuoreita näkemyksiä.

Kampanjoita, ideoita ja luovaa sisältöä

Ratkaisu ja otetut askeleet

IFF sai riveihinsä kolmen kuukauden ajaksi kokoaikaisen urheilu­markkinointiin ja -viestintään perehtyneen työntekijän.

Jakson työt koostuivat monipuolisista markkinointi- ja viestintätehtävistä, jotka liittyivät sekä World Games -tapahtumaan että muihin ajankohtaisiin teemoihin. Työhön sisältyi paljon niin luovaa ideointia kuin käytännön toteuttamista esimerkiksi sosiaalisen median kampanjoiden ja sisältöjen sekä muiden markkinointi­materiaalien muodossa.

Jakson aikana esimerkiksi rakennettiin kansainvälisen salibandyn kasvutarinaa sekä nykypäivää esittelevä markkinointivideo, jolle on kertynyt jo yli 130 000 näyttökertaa.

IFF sai markkinointi- ja viestintäresursseihin tärkeän kesän ajaksi toivomansa avun sekä luovan vahvistuksen. Liitto pystyi hyödyntä­mään menestyksellä tehtävistään suoriutuneen työntekijän osaamista monipuolisesti sekä joustavasti.

Täytetyt tavoitteet – onnistunut jakso

Asiakkaan kommentti

”Olemme erittäin tyytyväisiä. Saimme markkinointi- ja viestintätiimiimme todella innovatiivisen ja sitoutuneen vahvistuksen, joka löysi luovan
ratkaisun
tehtävään kuin tehtävään.

Hän pyrki määrätietoisesti suorittamaan työnsä korkealla tasolla ja kantoi vastuuta. Palveluksessamme oli lahjakas markkinoija, jolla on kyky luoda monipuolista ja kohderyhmiä sitouttavaa sisältöä kanaviimme.”

John Liljelund
pääsihteeri

Kiinnostuitko yhteistyöstä kanssamme?

Julius Jousi
pelinjohtaja, perustaja

+358 (0) 50 331 7124
julius.jousi@askelsports.fi

   

Marko Pietari
koppari

marko.pietari@askelsports.fi