Markkinoinnin ja viestinnän työntekijä kansainvälisellä lajiliitolla
Kansainvälinen salibandyliitto eli IFF (International Floorball Federation) on lajinsa ylin kattojärjestö, joka on vuodesta 1985 organisoinut salibandyn kehitystä, kasvua ja merkittävimpiä tapahtumia.
Kolmen kuukauden mittaisen yhteistyön ydin oli kokoaikaisen työntekijän tarjoama apu monipuolisiin markkinoinnin ja viestinnän tehtäviin. Työ suoritettiin Puolan Wroclawissa järjestettyä World Games -tapahtumaa lukuun ottamatta IFF:n toimistolla Helsingissä.
Tärkeän ajan vahvistus
Lähtökohta ja tavoitteet
Kesällä 2017 IFF valmistautui olympialaisten näyteikkunana pidettävään World Games -tapahtumaan, jossa salibandy oli ensimmäistä kertaa varsinaisena lajina mukana. Edessä häämöttäneen näytön paikan sekä muutaman muun ajankohtaisen tehtävän vuoksi liitto halusi vahvistaa markkinointi- ja viestintätiimiään osaavalla työntekijällä.
Yhteistyön tärkeimpänä tavoitteena oli siten auttaa IFF:ää vastaamaan menestyksellä tilapäiseen markkinointi- ja viestintätehtävien määrän kasvuun. Päämääränä oli lisäksi tarjota liitolle markkinointiin ja viestintään liittyviä luovia ideoita sekä tuoreita näkemyksiä.
Kampanjoita, ideoita ja luovaa sisältöä
Ratkaisu ja otetut askeleet
IFF sai riveihinsä kolmen kuukauden ajaksi kokoaikaisen urheilumarkkinointiin ja -viestintään perehtyneen työntekijän.
Jakson työt koostuivat monipuolisista markkinointi- ja viestintätehtävistä, jotka liittyivät sekä World Games -tapahtumaan että muihin ajankohtaisiin teemoihin. Työhön sisältyi paljon niin luovaa ideointia kuin käytännön toteuttamista esimerkiksi sosiaalisen median kampanjoiden ja sisältöjen sekä muiden markkinointimateriaalien muodossa.
Jakson aikana esimerkiksi rakennettiin kansainvälisen salibandyn kasvutarinaa sekä nykypäivää esittelevä markkinointivideo, jolle on kertynyt jo yli 130 000 näyttökertaa.
IFF sai markkinointi- ja viestintäresursseihin tärkeän kesän ajaksi toivomansa avun sekä luovan vahvistuksen. Liitto pystyi hyödyntämään menestyksellä tehtävistään suoriutuneen työntekijän osaamista monipuolisesti sekä joustavasti.
Täytetyt tavoitteet – onnistunut jakso
Asiakkaan kommentti
”Olemme erittäin tyytyväisiä. Saimme markkinointi- ja viestintätiimiimme todella innovatiivisen ja sitoutuneen vahvistuksen, joka löysi luovan
ratkaisun tehtävään kuin tehtävään.
Hän pyrki määrätietoisesti suorittamaan työnsä korkealla tasolla ja kantoi vastuuta. Palveluksessamme oli lahjakas markkinoija, jolla on kyky luoda monipuolista ja kohderyhmiä sitouttavaa sisältöä kanaviimme.”
John Liljelund
pääsihteeri